woensdag 27 maart 2013

Ringmus, Passer montanus

Hier wat Ringmusjes ook van uit de schuilhut gemaakt.
Ik was er echt heel blij mee dat ik nu een ringmus voor de lens had.
Thuis in mijn eigen tuin komt alleen de huismus, zowel het mannetje en het vrouwtje.

De ringmus lijkt heel erg op het mannetje huismus.
De ringmus heeft een roodbruine kruin,  een witte halsring en zwarte vlekken op de witte wangen.
Het mannetje en het vrouwtje van de ringmus hebben hetzelfde verenkleed.

Meer foto's zijn te zien op mijn website:  http://www.digi-irma.nl
Nog meer huismussen en ringmussen zijn te zien:
  HIER

De lichtbox werkt weer.
The lightbox is working again.


 



Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vorige blog.

Thanks everyone for the comments on my previous blog.

28 opmerkingen:

  1. Hele mooie serie van deze ringmus Irma!
    En een prachtig decor! Zo komen ze helemaal tot hun recht. Geweldig!

    Groetjes,
    Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou...een mooie serie hoor,
    prachtige combinaties...en is het
    geen mooi vogeltje!!!

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijke serie van z,on mooi vogeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cudowne zdjęcia zrobiłaś mazurkowi. Bardzo lubię te ptaszki i u nas jest ich sporo. Pozdrawiam.
    Wonderful pictures did. I really like the birds and with us is a lot of them. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nydelige bilder!!! Ønsker deg ei riktig god og fin påske:))
    Klem Maj

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele mooie serie Irma leuke vogeltjes zijn het toch onze musjes lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Estupenda serie de este bonito Gorrion molinero.Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Very nice pictures of the sparrow!
    Congratulations Irma!
    Greetings!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Erma
    geweldig die mus ik zie ze niet veel bij ons.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prima foto's met fraaie belichtingen !

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi Irma,
    wat heerlijk om de mussen zo mooi gefotografeerd te zien.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Irma!!!.. I love this litte Sparrow.. Superb pictures!!!.. So cute.. Congrats..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Very good pictures of this sparrow!
    I think it is usually the most common bird in my garden.
    Thanks for your nice comment on my post, Irma!
    Wish you a Happy Easter! /Pia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Brilliant taking of the Tree Sparrow, I have never seen one yet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Excellent pictures, beautiful backgrounds !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Op de één of andere manier heb ik deze prachtige serie gemist, Irma. Soms komen er zoveel nieuwe blogs tegelijk binnen. Gelukkig maar dat ik alles nog even naliep. Hele mooie foto's weer. De één na laatste is mijn favoriet. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's van deze ringmus in een fraaie setting.
    Prettige Paasdagen, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja,ja,ja, fotogaferen vanuit een schuilhut is ideaal.
    Vanaf de keukentafel is andere koek,ha,ha,
    Fijne paasdagen van eilandstaete.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's van de ringmus Irma, deze zie ik maar zelden.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik had het voorrecht om erbij aanwezig te zijn Irma,
    en al zijn mijn foto's dan niet meer terug te halen, met
    die van jou kan ik nog even heerlijk nagenieten.
    Prachtige foto's Irma. Mooie kleuren en
    geweldige composities.

    Groetjes, Helma

    OT Ik heb weer lightbox :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt goed geprofiteerd van jullie verblijf in de schuilhut.
    En ik kan me voorstellen dat je blij bent met deze serie van
    de Ringmusjes. Prachtige opnamen heb je gemaakt, van deze mussensoort
    die je vrijwel alleen buiten de woonwijken tegenkomt.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tsjonge Irma, die staat er werkelijk prachtig op zeg.
    Zo'n mooi vogeltje in al z'n éénvoud. Top gedaan.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  23. As always, very well-composed images.
    Thank you for sharing, Irma.

    Happy Easter greeting from Denmark,
    Dorthe

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I love your first photo :) This bird has beautiful earth tone colours. Happy Easter Irma!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Marvelous photos of this bird. So beautiful portraits, Irma. Amazing !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.