zaterdag 6 april 2013

Koolmees / Parus major

Nog even een paar foto's van een koolmeesje laten zien die ik in de fotografie hut heb gemaakt.

De koolmees is één van de meest voorkomende vogels in Nederland.
De koolmees is niet schuw, en vind je heel vaak op de voedertafels.
Het mannetje is van het vrouwtje te onderscheiden doordat de zwarte streep op de buik veel breder is.

De koolmees is een holenbroeder en broedt onder andere in boomholten en nestkasten.
Vanwege de korte levensduur van de koolmees worden er per broedsel veel eieren gelegd.
De koolmees brengt ieder jaar slechts één nest jongen groot.

Meer foto's zijn te zien op mijn website:     http://www.digi-irma.nl
Nog meer Koolmezen zijn te zien:
 HIER


Klik op de eerste voor een mooier beeld. 
For better image click on the first picture.

 

 Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vorige blog.
Thanks everyone for the comments on my previous blog.

34 opmerkingen:

  1. Śliczne małe ptaszki na uroczych zdjęciach . Pozdrawiam.
    Cute little birds on the lovely pictures. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. z.on fotografiehut heeft toch ook wel zijn voordelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Buenas capturas del carbonero comun.Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt prachtige foto's gemaakt, daar in die vogelhut, Irma. Ik hoop er na maandag nog meer te zien. Ik heb meteen je katjes nog even bekeken. Die foto's zijn ook fantastisch met die druppels. Mooi is dat toch met druppels er op. Fijn weekend en ik zal voor maandag voor jullie duimen dat het mooi weer is. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great shots Irma, I love the second one :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie serie van de koolmees.
    Vlugge rakkers en je moet snel zijn om ze te pakken.
    Fijn weekend met fotogenot van eilandstaete.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Registo magníficos com enorme beleza da linda ave, encantado.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Irma,
    Prachtige foto's heb je weer gemaakt. De kleuren van die koolmeesjes steken erg mooi af bij de egale achtergrond. Foto 2 vind ik hier het mooist.

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. totally beautiful little bird; I'd love to see it in my lens!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je suis très heureux d'être en mesure d'apprécier la manière dont leurs magnifiques photos. Hug et merci pour les perspectives de divertissement.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is je weer gelukt:) De koolmees staat er geweldig op.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Irma.
    wat een mooie foto's van de koolmeesjes
    zo zie je maar ieder zijn eigen vak.
    jij bent hier heeeeel goed in.
    fijne zondag groetjes Marja
    ps wil jij mij een keer met mijn blog helpen hij doet zo raar???

    BeantwoordenVerwijderen
  13. j'aime bien la position de sa patte au premier cliché

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Irma.
    Wat een geweldige foto,s. Ik ben een enorm natuurmens en geniet elke dag van de koolmezen in mijn tuin.
    Knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful! We have them still at our feeding Place. They cant find any insects yet beacuse of the Cold nights

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi Irma, ik vind Koolmezen best lastig om mooi te belichten.
    Heel vaak valt het zwarte oogje weg, maar dat heb jij heel
    mooi gedaan, allemaal mooie Koolmeesje met een helder oogje.
    Mooie serie!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pięknie uchwycona sikora bogatka. Pozdrowienia z Polski :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. º° ❤♫°
    Olá!
    Imagens muito bonitas, como sempre.
    Bom domingo!
    Boa semana!

    °º♡♡♫
    °º♡ Beijinhos do Brasil.
    º° ♡ ❤♫°

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Irma,

    Juist die veel voorkomende vogeltjes zijn zo moeilijk om te fotograferen, maar deze koolmezen staan er schitterend op zeg.
    Vooral de eerste vind ik prachtig. Mooi ook de details in de witte wang.
    Petje af daarvoor.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hola Irma bellas imagenes del Carbonero una especie que nunca nos cansamos de afotar,por su belleza.Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. So fine - so fine Irma - it's cute the little bird.
    My compliments!

    Greetings from Denmark, Dorthe

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Irma,

    ZXe staan er mooi op en het vakt nog niet mee met die zwarte koppies en die zwarte oogjes.
    Goed gelukt.
    Overigens hebben koolmezen soms ook wel twee nesten per jaar.

    groet,
    Peter van de Beek

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi he die koolmezen ze staan er goed op goed gedaan Irma lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Irma,

    prachtige foto's van deze koolmees.
    Mooie zachte achtergronden ook.
    Gelukkig kunnen we er nu weer een hele serie aan toevoegen :-).

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Irma..

    Prima in beeld gezet..
    kleuren en composities zijn erg
    mooi...;)

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Just fantastic photos, Irma! :)
    This bird is also very common in Sweden.
    I didn't know about the stripes on their bellies before!
    Greetings Pia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Staan er prachtig, met die mooie achtergrond.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Preciosas imágenes de Carbonero.. Te felicito.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nice pictures of the Great Tit, enjoyed all the pictures that I think were of good technical quality.

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie laatste twee blogs van kool- en pimpelmees, ik vind de vogeltjes er superscherp op staan en de achtergrond is lekker rustig, dat vind ik altijd prettig kijken. Maak je deze foto's in je eigen tuin?
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve Irma ik wil je bedanken voor de moeite die je gedaan hebt op mijn blog.
    de tijd klopt weer.
    en ik weet niet wat jullie meer er aan gedaan hebben.
    maar ik kreeg kan het ook weer vergroten.
    dank dank
    lieve groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten op mijn blog.
Ik stel het zeer op prijs.